Wednesday, November 11, 2015

Vrystaande bome of oplei.

Ons almal wil mos maar soveel as moontlik inkomste verdien vir ons moeite. Ek kan dit tot op 'n punt doen deur my uitgawes te sny of om die produksie en kwalitiet van my oes te verhoog. Voeg daarmee saam die feit dat ek meer effektief kan spuit en arbeidsaksies kan spaar. Alles redes wat my beweeg het om in draad en pale te bele.

Dit is tot enige boer se voordeel om so vinnig as moontlik na plant die boord in produksie te kry. 'n  Opleistelsel help hiermee omdat die bome baie vinniger kan groei wanneer dit vasgemaak is aan die drade. Die wind beur nou nie die bome heen en weer en beperk die groei nie. Natuurlik hoef die raam takke ook nie so stewig te wees voor die oes aangesit word nie, want die drade ondersteun nou die gewig van die oes. Voeg daarby die feit dat die vrugte minder skaafplekke behoort te kry omdat die takke geanker het en dit raak al die moeite werd om op te lei.

Die voordele stop egter nie hier nie. Weens die vorm wat die boom aanneem is dit baie maklik om die vrugte met die spuitstowwe te teiken. Die kersie op die koek is egter dat as ek die hoek van die stelsel kan regkry, die sonbrand ook baie minder te wees. Natuurlik hoop ek om dit heeltemal uit te skakel.

Die doelwit is dus om 'n stewige struktuur daar te stel, teen die regte hoek om sonbrand te probeer voorkom sonder om vrugbaarheid weens oorskaduwing in te boet. Maklik ne!

Ek het 3 meter paal lengtes gekies, lekker groot ankers en vier drade op 'n kant. Kom ons vat dit eerder stap vir stap.

Die pale word aanmekaar gesit teen die verlangde hoek.







Die aanmekaarsit hiervan gaan redelik vinnig. Om dit egter in die boord te kry is 'n perd van 'n ander kleur.

Daar gaan maar min van hierdie strukture op 'n wa en dit is nie maklik hanteerbaar nie






























Nou volg die gate se maak. gelukkig is daar masjiene wat daarvoor gebruik kan word.

Terselfdertyd moet daar voorsiening gemaak  word vir ankers.  Die maklike manier is om te gaan koop. dit in 'n gat te gooi en te vergeet daarvan. Natuurlik is daar ander maniere ook as die maklik manier, onder andere die goedkoper manier.

Eers word die vorm gebou. Elke anker is 400x400x150 mm.


Drie vorms wat elkeen 49 ankers kan maak.

Skuif die sement tot op die regte plek.

Natuurlik help dit as die sement so by jou aankom.

Riete is in die boog van die yster om dit regop te hou.

En siedaar ankers wat jou blok geanker sal hou.

My seun se hand as bewys dat dit harde werk is.


Kyk net om weer na die proses te kyk maak my sommer moeg van voor af.  Volgende keer vat ons dit verder.

Met die oprig van die stelsel het ek 5 belangrike lesse geleer.
1)  Beplan
2)  Beplan
3)  Beplan
4)  Beplan
5)  Doen

Nou moet ek eers gaan beplan want more moet ek doen.

No comments:

Post a Comment